onsdag 29 april 2009


Idag har vi haft en underbar dag. Min mamma har varit här hela dagen och hon och Maya lekte i lekstugan och gungade och gjorde en massa annat skoj. Maya hjälpte mormor tvätta och städa bilen också. Den blev jättefin!
Vi passade också på att shoppa lite och äta lunch på McDonalds. Något som min mamma bara gjort en gång tidigare i sitt liv. :)

När Tom kom hem från jobbet så gick vi en lång runda. Ja inte mamma då förståss. Hon ville köra hem innan det blev mörkt. Men vi andra tre gick ner till ankorna för att ge dem lite överblivet bröd och för att Tom skulle få testa sitt nya objektiv.

Vi träffade också på en snäll häst som Maya fick klappa. Hon blev så glad när tjejen berättade att man får börja ridskola när man är 3 år. Det är hon ju snart!!! :)

Här är ett kort på mor och dotter som min kära make tog idag nere hos ankorna. Kärlek! :)

Maya åt upp lite av ankornas mackor. Var så fint att se henne sitta där mitt i gräset med ätande ankor runt omkring sig! :)

Hon passade på att bränna sig lite på foten av brännässlorna vid sjön. Första sommarrelaterade skadan. Hon hade tidigare passat på att hälla mitt hår fullt av sand så nu är vår och sommar på intågande rejält! :)
Nu ikväll har jag faktiskt suttit med skolarbete efter att ha förträngt mitt dåliga samvete hela dagen till förmån för sol och härligt umgänge.
Jag har ju halkat efter i skolan så imorron har jag en filmning och ett arbete som ska redovisas både skriftligt och muntligt. Jag har dessutom två andra filmningar, en bokrecension och två specialarbete som ska vara klara nästa vecka! Suck och stön.
Nåja.. filmningen imorron är värst. Är bara den över så lugnar det ner sig!
Nu ska jag träna inför den!
Ha en skön kväll
M

1 kommentar:

Anneli sa...

SUPER fina bilder!!! Gilla den med ankorna! Jaa alla de andra med. Jätte gullig lekstuga ju. Ser ju ny ut.

Ha en trevlig valborg!