söndag 12 april 2009

Påskafton och födelsedagsfirande!

Gårdagen började mysigt! Jag fick sovmorgon till klockan tio och sen kom Zoe hit och lekte med Maya hela förmiddag fram till klockan två. Dom lekte jättefint länge och sen slogs dom lite.. sen lekte dom igen! Precis som det ska vara alltså! :)

Klockan två kom Toms familj hit och firade hans födelsedag. Han fyller år på onsdag men det är svårt att köra så långt bara för att fika så vi passade på att fira påskafton oxå när vi ändå var igång! Maya fick påskägg av farmor och det var en fin fjädergrej på den som Maya satte i håret. Hon var söt som en påskkyckling!

Sanna, Linn och Emelie var också här. Maya tycker om sina kusiner jättemycket. Tyvärr fastnade inte de andra två på bild men den här bilden på Sanna är jättefin tycker jag!

Här sitter Sven, Lars och Carina och dricker kaffe och snackar lite i solen! Vi hade sån tur med vädret! Vi grillade kött och åt potatissallad och vanlig sallad. Till efterrätt blev det Mayas egna kanelbullar och rulltårtebakelser.


På kvällen kom Thomas, Eimi och Zoe hit. Vi åt räkor och vitlöksbaguetter. Jag och Eimi delade en flaska vin och vi drack dooleys... Fru Österström blev minsann lite på snusen! Inte ofta det händer! Vi hade trevligt! När det började bli för kallt så gick vi in. Flickorna busade på halvfart för dom var jättetrötta båda två. Maya gav till slut upp, kröp upp i Thomas famn och somnade. Zoe höll ut en stund till och var vaken när Familjen Thorén körde hem. Jag tror hon somnade inom kort efter avfärd! :)

Allt som allt en jättetrevlig dag! Idag ska vi bara ta det lugnt och slappa. Ta hand om disken som blev över från igår. Jag är jätteförkyld så jag ska ta det superlugnt. Vill inte bli värre så jag missar skolan nästa vecka!
Idag fyller Elinore 6 år men jag får köra dit och gratulera henne nån annan dag för jag orkar inte idag.

Ha en fortsatt skön påsk!!!
M

1 kommentar:

Anonym sa...

skulle nog inte klammt i mig sa mycket rakor. lag o klia mig halva natten.
men gott va de, o mysigt.
t