lördag 25 april 2009

Ljuvliga vår..


Idag har vi haft en riktigt härlig dag. Jag och Maya körde på shoppingrunda för att hitta blommor att plantera i min zinkbalja. Först körde vi upp till Öraholma som ligger här intill men där hittade vi inget skoj. Ett besök på förmedlingscentralen hanns med oxå. Där hittade vi en boll och lite gott till ikväll.

Sen skulle vi gå på loppis. Lions ordnar varje vår. Inte så mycket folk. Perfekt tänkte vi! I fjol var det smockat! Gick en runda och så kom en gubbe fram och meddelade att loppisen var i morgon! :D hehe.. Pinsamt! Så vi fick lomma ut igen!

Efter det så stack vi till Finja och köpte två margeritor (heter dom så eller maguriter?) och två blåa blommor.. jättefina! Två långa murgröna blev det till! I mitten stack jag ner en av de benvedsplantor jag köpte förut. Det blev finemangs!

I morron ska vi försöka flytta Mayas lekstuga. Vi har lånat en itusågad flaggstång av Patrik som vi ska försöka rulla stugan på. Thomas och Eimi kommer och hjälper oss.

Nu ska jag titta färdigt på Babben och sen ska jag se om Tompan vill titta på nån film med mig.

Ha en bra kväll
M

1 kommentar:

Anneli sa...

Ser finemangs ut, och somrigt. =)

Kram