fredag 24 april 2009

Vilken härlig dag åh åh åh åh.. :)

Igår kunde ju då äntligen Maya vara ute efter några dagars feber och tristess. Hon var så lycklig. Hjälpte pappa rensa rabatter bl a. Det blev jättefint och när jag kom hem kunde jag så frö! Härligt!

Naturligtvis blir man helt slut av att vara ute i det vackra vädret och jobba hårt! :D
Så har vi då projektet med att bleka slingor. Först den klassiska före-bilden!

Tom satte genast igång med stor entusiasm. Var lite jobbigt att stå böjd över lilla mig så han roffade åt sig en köksstol och sen gick det bra!

När alla tofsarna var utdragna ur den fantastiskt vackra mössan så var det dags att sätta i blekmedlet. Jag var lite rädd för att det skulle bli pissgult eller som en gång tidigare.. ORANGE.

Det blev dock jättebra. Inte så lätt att fånga det på bild dock. Man ser inte tydliga slingor men håret har fått ett lyster och ser helt plöstligt fräscht ut... även om frisyren inte är den bästa när den är på utväxt! Tom fick med beröm godkänt! Detta får han göra om fler gånger!
Och så den där efter-bilden.

Som sagt.. inte lätt att se men ni får lita på mitt ord! Det blev bra!
Idag ska jag och Maya hälsa på våra kära vänner på Åsgatan och sen ska vi bli upphämtade av pappsen för att köra till Väla. Hoppas på en fin och skön fredag!
Avslutar med en liten söt dialog från igår kväll. Maya ville plöstligt inte borsta tänderna. Tom var och hämtade upp henne och på väg till badrummet så hör jag att han berättar om tandtrollen och vad som händer om man inte borstar tänderna. Till saken hör att på skånska så blir tandtrollen=tantrollen.
Maya tittar storögt på honom sen underkastar hon sig tandborstningen och efteråt tittar hon upp på mig och säger nöjt:
-Mamma nu kommer inte tanten och tar mina tänder i alla fall! :)
Ha en skön dag alla
M





1 kommentar:

Anneli sa...

Underbar kommentar,va får de allt ifrån liksom. Måste vara mycket som snurrar i deras lilla huvud just nu.

Tjusig du var under hättan. HAHAHAHA men huvudsaken är att du blev fin och nöjd.

Härlig bild på mor och dotter med när ni slumrar i soffan.

Ha en skön lördag!

Kram