tisdag 28 april 2009

Igår började mitt nya liv.. igen! Jag har bantat i hela mitt liv men sen i höstas så har jag fått lite nya tankar. Viktgruppen jag gick på då har satt lite bra idéer i huvudet och sen att jag har kontakt med tjejerna därifrån fortfarande är guld värt!

Hur som helst... igår så hade jag och Yvonne bestämt att vi skulle börja styrketräna och glada i hågen åkte vi till Tyrshov för att kasta oss in i the world of exercise!
Problemet var bara att de där maskinerna såg ut som tortyrredskap från första världskriget och vi hade ingen som helst aning om hur man skulle hantera dem! :S

När vi till slut iaf hade haffat en gubbe och åtminstonde hittat omklädningsrummen så körde vi igång. Vi började med det som vi kände igen.. motionscyklarna! Värmde upp i fem minuter (vi bestämde tio från början men jag orkade inte.. pust.. det är ju skittradigt!)
Sen var där hjälpsamma damer och herrar som visade oss en del av maskinerna så till slut kunde vi iaf träna i ca en timme och få lite blodgenomströmning i de flesta muskelgrupper.

Idag vet jag EXAKT var de där muskelgrupperna finns! EXAKT! Jag känner varenda en! Speciellt Triceps ondum diabolicum! :S
Nåja.. bevis på att jag faktiskt tränat!
Nästa gång ska vi ha instruktör så vi får vänta till den 11 maj men det är det värt!

Skola hela eftermiddagen igår sen! Jätteroligt att träffa alla igen och komma igång men fy fan vad jag har mycket som hänger efter! Jag är lite stressad över det! Ska försöka mig på en filmning idag så jag iaf har en stor grej mindre! Lilla Sara var med i skolan idag så jag lånade henne en stund och sög i mig lite bebisbaciller! :)

Nu kom jag på att jag ska hålla i konversation i eftermiddag och det har jag glömt. Måste kolla en grej!
Ha en bra dag
M

1 kommentar:

Anneli sa...

Åååå vad det låter spännande med skolan, om än mycket. Jag vet inte om du läste jag har kommit vidare till intervjun för att få komma in på tsptolklinjen till hösten. *GULP* Var du på nån sån?

Kram