måndag 6 april 2009

Påsklov!

Åh vad skönt! En hel veckas ledighet och lite till. Har verkligen längtat. Dessutom ser det ut som om solen skulle titta fram igen idag! Tänk vad man hann bli van vid solen i fredags och lördags.. och så var det grått och trist igår.. men idag verkar det bli fint!
Jag, Maya, Zoe och Eimi ska nog köra till Skånes djurpark idag. Första besöket för säsongen! Vi ska titta på björnungar och annat smått!

Imorron ska jag på utvecklingssamtal på dagis på förmiddagen och sen kör jag och Maya till mormor och stannar till onsdag. Vi ska baka lite till Toms födelsedagskalas på lördag.
Jag och Maya var hos mormor i lördags också. Mamma har varit sjuk och är fortfarande så vi ville titta till henne lite. Vi fick låna bil och så brummade vi iväg. Vi hade en skön dag men frågan är om det blev så mycket avkoppling för min kära mor. Hon åkte på att leka häst och gräva i sandlådan mm.

Igår var jag och Maya hos Thoréns och hjälpte dom (läs: tittade på dom) när dom satte upp ett nytt växthus! Det var kallt och ruggigt men skönt ändå att kunna vara ute. På kvällen gick jag och Maya över till Kirsten och Jens för att tacka för lekstugan. Maya fick jättesöta plastmöbler att ha i stugan och hon blev så glad! :)

Nu är min käre make hemma igen efter schackturneringen. Han var nog ganska nöjd med sin insats och jag är mer än ganska nöjd med att han är hemma igen! :)

Igår var jag och köpte en studsmatta till Maya och det första hon gjorde idag på morronen det var att studsa! Den passar verkligen henne! Hon var lite lessen för vi glömde "gackan" hos Zoe igår. Får väl hämta hem den idag för säkerhetsskull!

Håller tummarna för att det blir en fin påsk!

Inga kommentarer: