tisdag 3 mars 2009

Mitt-i-veckan-tråk

Nu är man tillbaka i verkligheten efter en händelserik helg. I lördags så återupplivade jag, Malin och Anki Cabaré Extreme för en enda kväll. Det var så himla nervöst att jag höll på att få spader men oj vad roligt vi hade. Stallet hade årsmöte så det var många kända ansikten som var där!
Kul att träffa alla och prata oxå förutom spexandet!

Jag, Maya och Seven stannade hos mormor på söndagen när Tom var iväg och spelade schack! Vi fördrev tiden med att bara lata oss och umgås. Jag sov visst en liten stund också mitt på dagen där. Maya somnade i bilen när vi körde hem på kvällen så henne var det bara att lägga i sängen när vi kom hem.

Nu har vi haft skolarbete i dagarna två och idag var det dags för redovisning av den här omgångens ämnesområde.. nämligen sport. Inte min starka sida men det gick bra ändå. Jag redovisade om varpa. :) I morron väntar mer grammatik på svenskan och sen torsdag vänta studiebesök och bio på eftermiddagen. Fulla dagar i skolan alltså men kul är det!

I morron har jag och maken bröllopsdag. Vi har pratat om att gå ut och äta och sen gå på bio. Maya ska sova hos Lina och barnen. Första gången som mitt älskade lilla barn ska sova borta och jag är jättenervös över det. Vi ska hålla oss i krokarna om det skulle vara så att Maya inte vill sova borta. Då kan Lina ringa efter oss så vi hämtar henne igen! Vi får se hur det går.
Stackars Ellen och Emanuel var sjuka idag så det kanske inte går ändå imorron!

Nu ska jag slappa i soffan för jag har en förskräcklig migrän som inte vill släppa. Inget kul alls!

Till sist! Grattis till Shirine och Fredrik som fått en liten Sara igår och grattis till Abbe som fått en lillasyster! :) Ser fram emot att träffa lilla fröken i skolan snart!

Kram Monica

Inga kommentarer: