torsdag 5 mars 2009

Revyande! :)

Lördagen den 28 februari så återuppstod Cabaré Extreme om än bara för en kväll! Stall Bokeslätt skulle ha årsmöte och där har vi ju gjort några turer under åren. När så min käraste vän Malin tog över stallet så tyckte hon att vi kunde gästspela lite.

Sagt och gjort! Vi bestämde oss för att vi skulle göra ett litet framträdande. Problemet? Jo vi har inte tränat på tio år eller så. Jag och Malin träffades på sportlovet för att se vad vi skulle kunna bjuda på. Vi fick fram lite sketcher och musik vi kört förr och tänkte.. jo men det där kommer vi NOG ihåg. :)



Samma dag som spelningen skulle vara på kvällen, träffades vi i Siretorps bygdegård och gick igenom programmet och konstaterade att jo.. det mesta kunde vi väl men.. hmmm.. ringrostigt var det allt!



Vi körde igenom programmet några gånger och sen var det bara att köra hem och ladda batterierna! Jag var extranervös eftersom min käre make inte hade sett något framträdande från frugan förut! Skulle han skämmas?



Väl på plats så flöt det mesta på. Jag kom av mig lite i en monolog men hämtade upp igen ganska snabbt! :) Det blev musik och sång och lite sketcher och många i publiken hade sett oss förut om åren så det blev ett kärt återseende!



Den eftermiddagen innan spelningen så förbannade jag Malin i mina våndor för att hon hade lockat mig till det här eländet! Men när allt kommer omkring så blev det jätteroligt! Adrenalinet pumpade och svetten lackade! Mycket skratt och trevligt sällskap! Kanske något vi kan göra till en årlig grej??? Fast med nytt material då kanske!
Jag är så glad att jag har en vän som Malin som.. ja.. hon är bara den hon är i alla väder och jag värdesätter hennes vänskap enormt mycket!
Tack för lånet av bilderna oxå! :)
Ha det gott
Monica





Inga kommentarer: