söndag 22 mars 2009

Snart ny vecka

Ville bara dela med mig av en Maya-fundering innan läggdags. Igår när Tom var hemma själv så kom grannen över och frågade om vi ville ha deras lekstuga eftersom ingen lekte med den längre. Vi blev jätteglada!
Idag har vi pratat med Maya om den. Först lyfte jag upp henne och visade in i grannens trädgård. Sa att där är ditt nya hus. Det är perfekt för Maya. Då såg hon lite sorgsen ut och tittade mig djupt in i ögonen och sa:
-Mamma jag vill inte bo där!

Mormor var här idag och vi pratade åter igen om lekstugan. Jag hade berättat om Mayas kommentar så mormor skulle markera att det bara var för lek. Hon sa att till sommaren så skulle hon och Maya vara där och leka, fika, koka kaffe osv.

I eftermiddag gick jag, Tom och Maya över för att titta på den på närmare håll. Maya öppnade dörren och klev in. Tittade sig omkring. Kom ut igen och sa:
-Men mamma, var är kaffet???

:)

Natti natti

Inga kommentarer: