fredag 27 mars 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma igen från stora staden. Här ovanför ser ni vandrarhemmet vi bodde på. Ni kan tro att det var vackert även om jag tror att det är betydligt vackrare så här i sommarskrud! Vi åt frukost på verandan med utsikt över en isbelagd Mälare och solen sken så fint!

Vi har haft en jättebra resa. Onsdagen spenderades till stor del på en buss. Vi stannade i Gränna och åt på vägen upp men i övrigt var det non-stop.
På kvällen var vi några stycken som först var ute och åt och sedan gick till dövföreningen och drack öl. Trevligt! Inte så många gäster där men trevligt ändå. Tjejen som jobbade på dövföreningen var jättetrevlig och jag såg en kändis som bara vi i teckenspråkiga världen känner till. Sagotanten! :)

På torsdags morgon vaknade vi efter en halvtaskig natts sömn. Det var svinkallt i rummet så jag sov som en kratta. Vi var på universitetet hela dagen. Fem olika korta föreläsningar om jätteinressanta saker som barns teckenspråk och deskriptiva texter mm. Mycket bra! Skönt också med korta föreläsningar så man orkade vara skärpt hela tiden! Även om inte alla lyckades med det.... hrmmmm.

Sen resten av kvällen satt vi på buss igen. Vi stannade till i Ödeshög och åt resans godaste mat. Varmrökt lax med potatis och sås. Fantastiskt gott! På bussen sen så röstades det igenom att vi skulle se Ice age och det var varken jag eller Frida så pigga på. Tack o lov så hade jag Johan Glans i min mp3-spelare så vi roade oss själva. Johan vandrade sedan vidare till två medresenärer så han gladde många uttråkade bussare!

Så skönt det var att komma hem sen på kvällen. Jag tror jag var hemma lite över tio. Jag kunde åka med Åsa som skulle hem till Höganäs. Tack sötnos!
Hann prata lite med min käre make innan det var läggdags.

Har förresten fått mitt sommarschema och tro fan.. har jag inte åkt på att jobba natt i midsommar! Går ju inte att säga nej till nu. Detta betyder att vi måste ställa in vår midsommarfest. Jag måste ju få sova när jag kommer hem på morronen! Suck va trist!

Nu ska jag gå och roa mitt älskade barn som jag saknat! Gud va härligt det var att vakna bredvid henne i morse! :)
Ha en bra fredag!
M

1 kommentar:

Anneli sa...

Hihi känner igen den där rutten, och då har vi ändå åkt lika långt som du har hem när vi är där. =) Ödeshög brukar alltid mina svärisar äta på påväg upp eller ner.
Tänkte när jag såg bilden OJ va sommar det var i Stockholm. *ASG*