söndag 20 juni 2010

Vackra blommor till min vackra mamma.

Här ligger min fina mamma. Eller.. nej.. men hennes blommor från i onsdags. Mamma ska, enligt önskemål, ligga i minneslunden. "Mina kära ska inte ha nånstans dom måste gå för att sätta blommor.. tänd ett ljus i köksfönstret för mig istället!" Så sa mamma alltid.

Maya följde med mig till kyrkogården och hon var mycket dämpad och nästan lite blyg. Svårt att förstå det här med döden. Gräva ner folk i kistor... Ofattbart! Jag förstår att hon inte riktigt förstår. Hon var lite besviken för att vi inte fick ta hem dessa fina blommor!

Vi passade på att hälsa på hos gamlamormor och gamlamorfar som hon har en bild av här hemma på väggen. Vi tittade också till Affe och Gerd. Sen satte vi oss på den här stenbänken och filosoferade en stund. Jag är glad att jag tog med henne. Vi har såna fina samtal när vi är själva hon och jag!
På onsdag ska jag träffa Macke i mammas lägenhet och försöka börja på hästjobbet med att röja ibland alla saker! Jag känner mig som en bov trots att jag och mamma pratade om det här.
Ska ringa en mäklare också imorron. Hur mycket jag än vill skjuta allt sånt här framför mig så går det ju inte! Måste ta tag i allt sånt här praktiskt och sen gå vidare med mina tankar!
Jag pratar fortfarande en del med mamma. Saknar henne hela tiden. Igår efter prinsessbröllopet så var första tanken att jag måste ringa mamma och skvallra om alla vackra klänningar och kungligheter! Så som vi alltid gjorde!
Mamma lilla.. du fattas mig!


Inga kommentarer: