onsdag 9 juni 2010

Tacksamhet

Mitt i allt jobbigt så försöker jag påminna mig om allt som jag har att vara tacksam över. Och det är en del!

Jag är tacksam över:

-Min man
-Mina barn
-Tre goa ungar som inte är ungar längre och en bonussyster som alltid finns där!
-Mina nära och kära
-Goda vänner som passar mina barn när dom behöver komma ifrån en ledsen mamma eller en ledsen mamma behöver komma ifrån dom!
-En kär vän som alltid ställer upp även om hon själv har det tuffare än tufft!
-Alla andra vänner som bryr sig och som orkar lyssna.
-Amerikanska damer som kommer med mat när jag själv inte orkar laga (Thanks Bonnie!)
-Vykort och telefonsamtal från människor som bryr sig
-Vackra blommor från vackra människor
-Solen
-Skattepengarna

Jag har mycket mer att vara tacksam för men min hjärna är på sparlåga och fungerar inte så bra just nu. Idag har jag kännt mig helt drogad.
Har träffat prästen som ska hålla i mammas begravning. Kändes bra! Kände att jag kunde välja psalmer och musik och annat som mamma skulle tycka om!
En mycket kär vän och klasskamrat, Shirine, har erbjudit sig att sjunga en av mammas favoritlåtar och en av mina. Jag är så tacksam över det. Det kommer att bli underbart vackert och fruktansvärt smärtsamt på samma gång. Tack kära!

Nu är min energi slut. Jag hoppas att jag kan samla på mig ny inför morrondagen!

Inga kommentarer: