söndag 13 juni 2010

Student och förlovning.. plus lite annat smått och gott!

I en tuff tid så är varje ljuspunkt något att ta fasta på och ta vara på. I fredags tog Gina studenten som jag skrev häromdagen. Här kommer lite bilder från den kvällen.


Maya gillar Gina. Det syns va?! Hon vek knappt från hennes sida på hela kvällen!



Fina Gina och presentbordet!

Modiga fina Macke tar till orda.



Gina blir så rörd över de vackra kärleksorden och Maya blir helt förtvivlad och gråter en skvätt hon också. Varför gråter man om man är glad mamma???




Flera tårar blir det när Macke faller på knä och tar fram ringarna. Inte ett öga var torrt! :)



Jädra ljus som täcker det viktigaste! :S



Första kyssen som fästfolk!


Nog med kärlek och puttinutt! :)
Maya gillar att hjälpa till här hemma. Det som stått på schemat nu de senaste dagarna är ju trädgårdsarbete och hon gillar att gräva i rabatterna. Vet dock inte vad hon har grävt med?!




Anya har ju varit lite så där glad över att bada men jag kom på att om hon får sitta upp och plaska så är hon nöjd och glad. Är sen storasyster med på en hörna också så är lyckan total!



Idag hade vi huset fullt av flickor. Zoe var här och lekte med Maya och precis när Eimi och Eijla kom för att hämta Zoe så dök Lina och Elin upp också. Tom kände sig lite utanför! :)
Häromdagen när Tom och flickorna var hos familjen Thorén så hade Eimi tagit lite fina foto på de minsta. Jag tänkte att jag skulle prova lyckan men oj vad arga dom blev!!! Lite sött det också dock!

Nu har ju fotbolls-VM dragit igång vilket betyder att tvn är Toms. Igår satt ju jag och Maya uppe och mös framför en film medan Tom och Anya tittade på fotboll. Idag skulle detta upprepas men jag vågar säga att Anya brås på sin mamma för så här intresserad var hon! :)



Ikväll är jag trött! Jag sover uruselt på nätterna och har svårt för att ta igen sömnen under små powernappar på dagen. Tom är ju hemma och har hand om flickorna och jag vet inte vad jag skulle gjort utan honom. Jag är allmänt vimsig och glömmer saker hela tiden. Kan sitta i soffan och resa mig för att göra något och innan jag hunnit upp så har jag glömt vad jag skulle göra! Jättejobbigt men det är väl kroppens sätt att tala om att jag ska ta det lugnt!
Är sjukskriven denna veckan och en bit in på nästa också. Känns bra att få den tiden att smälta allt. Att landa och inse att så här ska det vara nu. Jag vet ju att allt kommer att kännas lättare och lättare men just nu har jag svårt att acceptera att det är som det är!
Längtar tills onsdagen är över!












2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha- underbar bild på Maya - m jord i hela "fejjan" Tro hon har bökat i rabatten??? Härligt m skitiga barn.

Kram på er och snart ses vi. 2 veckor och 5 dagar kvar tills jag kan krama dig.

Anna-Karin i Övik

Anneli sa...

Underbara bilder och så naket och fint beskrivet av dig hur du känner. Tänker på dig och finns alltid för en stunds prat på msn! Om vad som helst! Stor styrkande kram till dig och din familj!