lördag 26 juni 2010

Midsommardagen!

Midsommardagen var inte alls lika solig och skön som kvällen innan. Men vi hade bestämt att efter frukost skulle vi åka och bada. Ett par kilometer från Röke ligger Humlesjön så dit styrde vi kosan.

Det var halvmulet, stranden låg i halvskugga och det blåste kallt men flickorna och Thomas badade fötterna en stund.

Zoe hade berättat för Maya att det finns grodyngel i sjön men idag syntes dom inte till. Maya strövade längs vattenbrynet och Zoe grävde lite i sanden.

Efter att vi hade sagt till flickorna ett antal gånger att inte springa på bryggan så tog Thomas flickorna i hand och gick ut tillsammans med dom. Dom la sig ytterst på bryggan och tittade ner i vattnet efter fiskar.


Idag var det ingen behaglig dag vid stranden alltså men platsen var jättefin och jag tror att vi kommer att få anledning att åka dit fler gånger i sommar. Då ska det medtagas badkläder, strandleksaker och fika! :)
Nu är snart fotbollen slut för ikväll och jag får kanske en chans att titta på tvn en stund. Om inte... en god bok är aldrig fel!
Fortsatt trevlig helg!
Mamma.. Såg du vad fina mina flickor var igår?
Med blommor i håret
Sommarfina
Jag vill så gärna ringa dig och berätta om såna grejer
Jag är på väg till telefonen emellanåt för att ringa till dig
Jag saknar dig!

Inga kommentarer: