måndag 14 juni 2010

Låg och seg dag

Idag har varit en låååååg dag! Jag sover så j-a dåligt på nätterna och det börjar bli rejält jobbigt. Jag går omkring som i ett vakuum eller en bubbla. Vill bara sova och sova och sova.
Tom tog barnen och gick en runda idag för att jag skulle få en chans att fixa lite med papper och samtal inför onsdagen. När han kom hem var jag så less och mådde så kass och jag kände bara för att åka hem till mamma. Jag vet att hon inte är där men jag behövde bara få andas in lite av hennes luft. Låter helt galet men jag kände så.
Jag pratade med Macke och han ville att vi skulle åka till glassbåten så jag tog Maya med mig och körde. Anya fick vackert titta på fotboll igen för jag orkar inte ta båda barnen med mig just nu.
När vi kom in i mammas lägenhet så öppnade Maya dörren, ställde sig i hallen tyst en stund. Sen sa hon:
-Det är ju ingen hemma!
- Nej det är ju inte det!
-Då väntar jag där ute.
Fick lirka med henne för att få henne att komma tillbaka in medan jag plockade ihop posten och lite sånt praktiskt och sen körde vi igen. Men jag hann andas.

Hon funderar så mycket min lilla flicka. Igår sa hon till mig:
-Mamma jag saknar mormor jättemycket. Jag är ledsen för att hon är i himlen. Men mamma.. Varför skrattar jag och är glad ändå??
Ja.. vad säger man?! Man får ju lov att vara glad och skratta åt roliga och fina saker trots att man är så där ledsen. Det är inte lätt det där med känslor.

I övrigt försöker jag just nu bara låta bli att vara sårad över en människas handlingar. En människa som inte betyder något för mig. En energitjuv. Jag behöver inte bry mig om sådana! Tänk om det vore så lätt som att låta hjärtat följa sin kloka hjärna!

Avslutningsvis: FOTBOLL SUGER!

Inga kommentarer: