torsdag 17 juni 2010

En jobbig dag är över!

Igår var en av de värsta dagarna i mitt liv. Min mammas begravningsdag. Efter en lång, sömnlös natt som kräkvakt till Maya, så skulle jag då ta itu med något av det svåraste jag någonsin gjort!
Att sitta där i ett vackert kapell och titta på en kista med blommor på och försöka föreställa sig att min älskade mamma ligger där i... det är olidligt och nästintill omöjligt!
Men jag tog mig igenom. Vi gjorde ju det allihop. Det är ju som dom säger.. livet går vidare men för mig är livet fattigare nu och kommer alltid att vara det! Jag kommer alltid att sakna min mamma i mitt liv!

Mamma
Tyckte du om det?
Var det fint?
Såg du och kände du all kärlek?
Hörde du att prästen hade lyckats fånga ditt väsen?
Hörde du alla fina ord?
Misty
En favorit mamma
Visst var den fin?
Var du med på minnesstunden mamma?
Hörde du våra skratt åt alla minnen?
Främlingar blev familj
Familj blev främlingar
Så är livet
I bilen på väg hem
Tankarna
Måste ringa..... ringa..... mamma
Berätta
Omöjligt
Orättvist
Maya saknar dig så mycket mamma
Hon frågar
Tänker
Ser i hennes stora blåa ögon att hon inte förstår
Aldrig
Aldrig
Det går inte att greppa om ett så stort ord
Om inte jag kan
Hur ska då hon?

1 kommentar:

wanderingbonnie sa...

You are a beautiful person, Monica and I know that the beauty in your heart is part of your mother. You will always have her with you, now in a different way. She was very blessed to have you in her life!!! May you find comfort knowing you will have the awesome experience of carrying her memories on with your girls! Sending my love!