tisdag 19 maj 2009

Skön helg och veckostart!

Den här helgen har vi bara varit hemma och rotat i trädgården. Det har varit lite mulet till och från men ljuvligt ändå. Vi har fått massor av jobb gjort. Tom har gjort ett hästjobb i rabatterna med viss hjälp från mig. Jag har mest jagat Maya! :)
Nu börjar vi få lite stuk på våran trädgård. Den börjar likna vår vision. Vad händer när det börjar bli som man tänkt sig? Jo man hittar på nya projekt! :)
Vi har tagit bort en massa vinbärsbuskar och vi ska flytta på en kompost i en hörna. Nu kom vi på att det hade varit mysigt att ha en liten hörna där med bord och stolar. Alltså måste vi börja kolla blocket.se efter några fina plattor som nån vänlig själ vill skänka bort! Kul med lite projekt att planera inför!

Igår var jag inne i Kristianstad och mötte min mamma där. Vi gick lite ärende.. bla fick jag äntligen tummarna ur att lämna in mina solglasögon som varit trasiga ett tag. Efteråt bjöd mamma mig på middag på Domus. Jag lyckades med konststycket att slänga hela mammas tallrik rakt upp och ner över halva bordet! Pinsamt! Men min mamma är lugn som en filibunk så hon bara skrapade ner maten på tallriken igen och låtsades som om inget hänt. Efter halva måltiden så skrattar hon lite och säger:
-Titta! Jag hittade aromsmör! :)

Innan jag körde vidare till skolan så var jag och hämtade Mayas senaste mormorpresent i mammas bil. En cykelsadel till dockan! Den provade Maya glatt! Hon cyklade med dockan upp till fontänen och lyckades tappa både dockan och sin ena sko i den! Plask! Sen fick vi hem och duscha!


Ha en bra dag alla!
M

Inga kommentarer: