söndag 10 maj 2009

Fullspäckad helg- skräckblandad förtjusning!

Här har det verkligen varit en helg med både skratt och gråt! I fredags när jag kom hem från skolan så lyckades Maya välta ett stort vitrinskåp över sig. Jag glömmer aldrig synes jag möttes av i hallen. Jag såg bara hennes små ben som stack ut och hon var alldeles stilla och tyst. Jag hann tro att hon var död och jag bara skrek och slet undan skåpet. Då skrek hon! Jag var helt skakig hela kvällen sen. Jag bara grät och grät och jag kunde inte sova på natten. Jag bara såg den där synen framför mig! Maya klarade sig helt oskadd med bara ett par små blåmärken på armen. Vi klämde och drog och tryckte på henne men hon ömmade ingenstans tack o lov!!!

Resten av helgen har varit bra! I lördags var vi ute nästan hela dagen. Tom gjorde ett hästjobb i våra rabatter och Maya hjälpte honom genom att springa runt med alla redskapen och genom att åka skottkärra. På eftermiddagen kom Sanna, Linn och Lars hit och vi grillade hamburgare. Flickorna lekte och hade jättekul!

Idag åkte jag och Maya till mormor tidigt. Vi hade inte förvarnat så när vi var framme så ringde jag och sa att jag hört att det brinner på Sölvegatan (som är den gatan som ligger på baksidan hos mamma). Mamma rusade naturligtvis till fönstret för att kolla och då såg hon istället sitt älskade barnbarn på den nyinskaffade cykeln! Hon blev jätteglad över att se oss!
Vi har haft en skön dag där. Grillat och myst. Maya har cyklat och härjat. Innan vi körde hem så badade vi i mormors badkar. Maya somnade gott i bilen så det var bara att bära upp henne i sängen!

Nu ska jag försöka med konststycket att få Tom att överge den förbannade hockeyn! Jag pallar inte spendera en kväll till vid datorn i brist på tv-tillgång! Grrrrrrrrrrrr

Kram på er!
M

2 kommentarer:

Anneli sa...

Åhh fy hemsk syn! Skönt det gick bra med tösen.

Hoppas du får se på dumburken nu ikväll då. Annars får du trösta dig med att det är sista matchen nu... =P

Tindranu sa...

Ibland är det så himla bra o leva med en man som är helt ointresserad av sport!! Jo, såna finns Momma!!
O jag lyckades hitta en...
Sen att JAG egentligen skulle vilja se sporten...det kan vi ju glömma ibland, eller?
Kramisar o skönt o höra att det gick bra med Maya!!