söndag 24 maj 2009

Helgen slut.. igen!

Ser tillbaka på en bra helg trots taskigt väder. I fredags var jag och Maya på Tyringedagarna på förmiddagen. Lions bjöd alla barnen på första karusellåket. Maya åkte klassikerna med hästarna tre gånger, hoppade i hopptorn, åkte kaffekoppar och körde bilar. Sen bjöds det på glass och clownshow. Till slut fick hon tre ballonger varav två small och en krympte. :)
När jag sen var stelfrusen och vi började dra oss hemåt så skrek hon halvvägs för att hon inte fick åka fler karuseller och sen glömde hon bort det och tittade på ankbebisar istället.

Igår tog jag och Maya buss och tåg hem till mamma. Vi åt lunch (mumsig lax) och umgicks. Maya lyckades stuka en tå och hade rejält ont ett tag. Somnade av ren utmattning och sov ett par timmar. Och tur var väl det eftersom vi skulle till Malin på kvällen. Malin fyllde år i torsdags så det var firardags. Kul att se hur dom fått det i nya huset oxå.
Vi hade en helt underbar kväll. Maya lekte med Alma och Kate och jag kunde i lugn och ro umgås med mina vänner. Tom har ju spelat schack hela helgen så han fick stå över den här gången.

Hem till mamma igen vid tolv på natten. Sov där. Jag trodde att Maya skulle sova länge eftersom hon varit så pigg hela kvällen men ICKE. Tjugo över sju vaknade hon. Min älskade mamma tog då hand om henne och stängde dörren om mig så jag fick halvsova (lyhört) till klockan tio. Underbart!!!

Vid ettiden kom Tom så vi käkade middag tillsammans allihop. Pannkaksrullar (crepes på rikssvenska... eller.. ja.. franska faktiskt). Jättegott!
Vi körde hemåt vid fem och Maya somnade gott i bilen. Bara o natta när vi kom hem.

Nu sitter jag och försöker hitta på lekar till klassfest på tisdag. Vi ska till Shirine i Limhamn. Ska bli riktigt trevligt!

Natti natti och ha en bra vecka alla
M

Inga kommentarer: