torsdag 7 maj 2009

Sjuk Maysa.. igen!!!

När man är sjuk så måste man gullas med det anser min mamma. Maya har flera gånger sagt till sin mormor att hon vill ha en riktig cykel och tydligen så är min mamma lite svag för sitt barnbarns bedjande ögon! (som om jag inte visste det sen innan:))

Denna lilla bedårande sak inhandlades därför på blocket idag som lite tröst och belöning.

På trehjulingen kan man ju trampa både bakåt och framåt men det går ju inte på en vanlig cykel. Men som Maya konstaterade: Mamma Mu kunde inte heller själv först. Man måste lära sig! :)






I natt kom Maya in och ville ligga i vår säng vid halv tre-tiden. Jag lyfte upp henne och la henne till rätta och klappade sen om henne som jag brukar. Plöstligt känner jag att hon har en stor bula på sidan av halsen. Hon har inte ont där men vill inte att jag ska ta där heller! Jag blev skiträdd! Alla hemska tankar virvlade i mitt huvud och sen kunde jag inte sova mer. Tom kollade innan han gick till jobbet oxå.

Kl 8 ringde jag till vårdcentralen och fick tid till kvart över 10. Tom hade det ganska lugnt på jobbet så han kom hem och följde med. Han blev klart orolig han oxå.

Efter undersökning och svalgprov konstaterades att det "bara" var en halsinfektion orsakad av streptokocker. Detta hade gjort att lymfkörteln på halsen hade svullnat. Maya har inte ont i halsen och hon var knappt röd heller men jag är så glad att det inte var värre!

Nu har hon fått antibiotika och ska förhoppningsvis bli bättre på några dagar!
Mamma och pappa kan pusta ut!

Maya var superduktig hos doktorn så hon fick en bit choklad av sin pappa som belöning!
Nu ska vi försöka vila lite här hela familjen.

På bilden har Maya fått lov att prova öronproppar som pappa har på sitt jobb! Det var mycket spännande.... sen åt hon upp dom! :S ;D

Kram alla
M

2 kommentarer:

Anneli sa...

nej nej nej inte nu igen!!!! Verkligen osis nu har just nu. ÅT hon upp dem?????

Hoppas ni fått vila lite nu.

Håll tummen imorgon...

Kram

Tindranu sa...

Klart små flickor ska ha en egen cykel!! HEJA MAYA!!
Krya på lilltjejen!!