söndag 3 maj 2009

Gräsklippning i yrsnö och annat vårmys!

Den här helgen har verkligen bestått av både aktivitet och passivitet!
Lördagen spenderades förmiddagen på soptippen som bara är öppen här i byn första lördagen i varje månad. Vi fick slängt en massa skit! Kanon!
Vi grillade gott och jag hittade ett vitrinskåp på blocket som vi var och hämtade!
Jag har fått ett superfint furuskåp av Lina oxå som är på plats nu + ett hallset! Tack sötaste Linan!

Idag har vi bara slappat och Tom har klippt gräsmattan. Grannens körsbärsträd dräller blommor så det såg ut som om det snöade. Jag ångrar att jag inte hämtade kameran när Tom gick omkring med gräsklipparen och det såg ut som om snön föll stort och vackert omkring honom!

Imorron är det skoldags/dagisdags/jobbdags för oss alla tre.

Avslutar med en söt kommentar som Maya fick ur sig häromdan. Vi var och matade ankorna och det har hon ju varit med om många gånger sen hon var nyfödd. Hon har sett ankor trulla omkring fötterna på sig och hon har sett dem simma i sjöar men hon hade nog aldrig sett dem flyga.
Två ankor blev lite oense och lyfte plötsligt alldeles bredvid henne och hon tittade långt efter dem med öppen mun. Sen vände hon sig till mig med ett skeptiskt leende och sa:
-Mamma, kolla vilka knasiga ankor! Dom kan ju inte flyga!!!

Kram M

1 kommentar:

Anneli sa...

**GULLUNGE!!!**

Tack för senast! =)