torsdag 21 maj 2009

Njutardag!

Idag har jag och Maya varit ute nästan hela dagen. I morse fick jag sova ett par timmar extra för Maya har haft en drömmarnatt så jag har inte fått sova så många timmar. Tom är iväg och spelar schack denna helgen. Turnering i Laholm. När han hade kört så var vi ute och lekte en stund. Sen fick Maya för sig att hon ville titta på Ronja Rövardotter så vi gick in. Jag lagade lite mat och så åt vi och tittade på film.

Efter att ha tittat på halva filmen så stängde vi teven och gick en runda istället. Vi gick först ner till ankorna och där såg vi tre små, ulliga, gulliga ankungar. Hur söta som helst. Vi satt där och bara tittade en stund. Sen gick vi och tittade vid ridskolan och såg en massa hästar. En såg ut som en ko tyckte Maya! :)

På väg hem sen så hittade vi en lekplats med rutchkana och gungor. Där stannade vi en stund.
När vi kom hem på vår gata så var grannen ute och rensade rabatter vid vägen. Maya stannade och hjälpte honom en stund. Hon höll sopskuffan och kollade så att han hade rensat ordentligt. Sen hjälpte hon honom att få in alla verktygen i boden igen innan vi gick hem.
Väl här hemma så har vi duschat och tittat på Ronja lite till.
Nu är det bolibompa och sedan läggdags!
Ha en bra Kristi Flygare alla
M

2 kommentarer:

Anneli sa...

Åhhh Laholm, hemmaplan för oss (nästan) =)

Låter som en mysig mor och dotter dag. Saknar lite att kunna ha det ensam med My ska jag erkänna.

Kramelikram

Daniel sa...

Låter precis som en ledig ska va vara!