tisdag 12 maj 2009

Mamman med den vilda bebin!

En saga med det namnet jobbar vi med i skolan just nu. Vi ska översätta och filma. Oj vad jag lider med den mamman. Hon har det värre än jag med sin oro och sin rädsla!
Själv har jag fortfarande svårt för att komma över synen från i helgen men jag jobbar på att försöka släppa det lite!
Idag när jag kom till dagis så trodde jag att Maya hade målat sig i håret men det visade sig att dagiskompisen hade drämt till henne med en träkloss så att hon börjat blöda. Hon hade en lång, tjock, mörkröd slinga vid ena sidan. Hur mycket den ungen tål det hoppas jag att jag aldrig får reda på!
Hon ömmade hur som helst inte där och det slutade blöda igen innan vi hunnit utanför grindarna på dagis. Hoppas bara personalen tog tag i pågen som utfört dådet! :) Det vet jag att dom gjorde!

Ikväll är det delfinal i eurovision song contest! Heja Sverige! Och heja mig.. för jag kan äntligen hämnas Tom för alla j***a hockeykvällar förra veckan! Tvn är MIIIIIIIIN tisdag, torsdag och lördag!!! Mooooaaaahhahahahahaaaaaaaaaaaa..

Heja Malena! Jag tror att det kan gå precis hur som helst! Jag tycker att hon är superbra men bidraget är lite udda. Tror på antingen topplacering eller totalt fiasko! Hoppas iaf att hon går till finalen på lördag! Jätteduktig kvinna med enorm röst! Rys...

Nu ska jag titta på Halv åtta hos mig. En rolig liten serie på fyran!
Ha en bra kväll alla
M

1 kommentar:

Anneli sa...

Men fy,,, Stackars lilla Maya. Får verkligen utstå en del just nu. =/

jaa hejja sverige. Tror som du, toppen eller botten. Finns inget mitt i mellan med den låten... Men som vanligt tror man att man har en hygglig chans. Det visar sig. =)

Ha en skön kväll framför tv:n i alla fall...

Hihih tänker på att ni just nu över känslotecken då antar jag, men tanke på bokens titel. ;-)

Kram