onsdag 1 december 2010

Varför?

Tänk vad många frågor det finns i världen.. Frågor som man surrar runt med i huvudet hela dagarna. En del stora frågor och en del små.. Dom stora frågorna kan man ju dela med andra och diskutera men sen finns det ju de små.. de larviga.. dom som man inte vågar säga högt..

Varför dras jag till hyllan med barnmat mm i affären trots att jag inte behöver nåt? Måste vara nån undertryckt längtan efter att hitta diverse sömnmedel for kids där..

Varför står det en rosa foppatoffel på toa?

Varför blir man alltid kissnödig på vintern när man precis tagit på sig alla kläder och ska gå ut?

Varför överraskar inte grannen mig genom att skotta vår uppfart oxå?

Varför är jag aldrig den miljonte kunden i nån affär som har ett pris för en sån?

Varför spelar jag inte på lotto?

Varför sitter jag här och tramsar?

Imorron ska jag och mina flickor köra till Jakriborg och mysa med Anna och Jonas. Axel jobbar, något som Maya tycker är tråkigt eftersom Axel tycker om prinsessor. Eller.. ja så sa hon iaf ikväll.
På fredag hoppas jag på en tripp till Ullared för att handla alla julklappar på ett bräde.

Nu ska jag gå och borsta tänderna och sen krypa ner här i soffan hos min (än så länge) sovande bebis. Ååååååh vad jag längtar till helgen.

För övrigt behöver jag hållna tummar och tår. Varför berättar jag en annan gång!

Inga kommentarer: