tisdag 30 november 2010

Hektisk söndag

I söndags hade vi en fullspäckad dag. Det började med simskola kl 8 och sen skulle vi vara i kyrkan kl 10 för Maya skulle sjunga med Kyrkis. Vi är inte så kyrkliga men det är nåt visst med barnaröster i kyrkan. Det värmer ett mamma- och pappahjärta att höra sin söta unge sjunga så fint! :)



Här är Maya med favoriten Melker. Så klart skulle dom stå bredvid varandra!




Det är inte alltid så lätt att hålla reda på alla fingrarna. Här sjunger dom om ljusen i advent.
I lördags var vi i Hässleholm och firade fina Gina och hennes styvbror som båda fyllt år. Vi spexade lite med henne och köpte förkläde och bakgrejer. Hon blev jättefin! :)

Med den brist på sömn som råder i Österströmska huset så håller min hjärna på att sakta men säkert stänga ner känns det som ibland. På kalaset lyckades jag med konststycket att presentera mig som min man. :/


Jag lyckades också, häromdagen, med att packa in barnen i bilen och sen hoppa in och sätta mig där bak bredvid Maya innan jag kom på att man kör bättre från framsätet! Som sagt.. hjärnan stänger av ibland!


På lördag ska jag och min man åka till Köpenhamn över natten och det ska bli så underbart att jag knappt vågar längta för jag är rädd för att det blir inställt då av någon anledning. Vi vill inte bli sjuka eller nåt sånt nu. Vi behöver komma iväg. Vi har inte varit iväg på tu man hand sen innan Maya föddes.


Ute är det svinkallt så idag får Maya stanna hemma från Kyrkis. Vi ska titta på Trolltyg i tomteskogen och mysa istället. Anya är fortfarande snorig och gnällig så jag vill inte asa ut henne i kylan. Maya är besviken och det förstår jag men det får bli så här!


"Morsan.. jag mejja ner en hel tomtearmé!"

1 kommentar:

Eimi Thorén sa...

i am holding my thumbs extra hard so that nothing comes in the way of your weekend getaway! yeah!