lördag 27 november 2010

Stök och städning...

Efter några dagar med tekniska problem, kommer jag äntligen in på bloggen igen. Inte för att jag har haft så mycket att skriva om att nån gått miste om diverse sensationer eller händelser.. nääädå...
Vi har bara försökt att bringa någon som helst adventstämning till kaoset som råder i vårat hem. Fina, röda gardiner har åkt upp i köket och adventsstakar och stjärnor har åkt upp i fönstrena. I övrigt ser här ut som vanligt.
Anya är förkyld den stackarn. Hon hostar om nätterna och snorar som om hon hade betalt för det. Hoppas det går över till nästa helg för då ska jag och maken äntligen komma iväg på tu man hand över helgen. Vi ska åka till Köpenhamn och flickorna ska vara hos Conny och Erika.
Jag och Tom har inte varit iväg bara vi sen innan Maya föddes så det ska bli alldeles underbart! Men jag vågar knappt glädja mig.. är så rädd att nåt ska dyka upp så vi inte kommer iväg.
I eftermiddag ska vi fira Fina Gina som fyllt år och imorron blir det full rulle hela dagen. Simskola- familjegudstjänst i kyrkan där Maya och dom andra kyrkisbarnen ska sjunga och sen julskyltning i Kristianstad tillsammans med Britt! Hektiskt men förmodligen alldeles underbart det också!

Imorron är det första advent och jag saknar min mamma så det gör ont i hela kroppen. Hur fint jag än gör här så saknas något väsentligt. Förstår inte hur julen ska bli utan dig! Du ÄR ju julen för mig! Skickar ingen önskelista till tomten i år för min önskan kan inte gå i uppfyllelse.

Inga kommentarer: