lördag 18 december 2010

Julstämning?

Jag har så svårt för att få nån julstämning i år. Jag saknar min mamma så det gör ont i hela mig. Jag saknar alla samtal inför julen om mat och klappar. Jag försöker tvinga mig själv för barnens skull. Nästa vecka blir förhoppningsvis sovrummet klart så vi kan röja här och få upp granen. Då kanske lite känsla kommer.

Idag ska vi flickor åka till Röke och göra julegotter. Tom är i Malmö och spelar schack hela helgen och sover hos svärmor. Igår, när han var på väg dit, körde han i diket men tack och lov så blev varken han eller bilen skadad och det bodde en bonde där som kunde dra upp honom med traktor. Men jag blev skärrad och har haft svårt att sova i natt.

Den här veckan har innehållit en del annan vånda. Jag har funderat mycket på framtiden ett tag. Började tvivla på om jag fixade att gå tillbaka till skolan och sökte därför jobb istället. Jag fick jobbet och bad att få tänka på saken. Körde till skolan för att känna mig för lite och där landade allting. Det är ju där jag vill vara lite till. Spenderade en eftermiddag med min fina, nya klass och det var en lisa för själen.
Gamla klassen var på praktik så dom träffade jag inte men det var bra på sätt och vis. Hade dom varit där så hade jag förmodligen landat hos dom istället och då inte fått chansen att känna på nya gruppen.

Nu har jag en gnällig unge som står och drar i min arm. Bäst att ta henne och gosa lite. Uppladdningen av filmen jag tänkte ha verkar inte funka så jag avbryter och förmodligen blir det ett långt tomrum istället när jag väl publicerar det här inlägget. Men men.. shit happens!



Inga kommentarer: