måndag 13 december 2010

Natten går tunga fjät..

Idag klockan sju på morronen så begav sig familjen Österström till dagis för att fira Lucia med alla kompisar och föräldrar och syskon. Maya ville vara Lucia för första gången. Hon har varit tomte och pepparkaksgumma de andra åren. I fjol missade vi pga maginfluensa. Men i år kom vi iväg. Fröknarna hade bestämt att vi skulle vara ute... i 10-.. Jaja.. Fint var det och stämningsfullt men svinkallt.

Maya sjöng "Sockerbagaren" alldeles själv. Hon var så duktig att mamma fick en liten tår i ögonvrån och pappa pöste över av stolthet. Lillasyster skrek mest av kylslag.

Vi fick iaf gå in och äta gröt efteråt och det blev en riktigt mysig stund med alla där i matsalen. Anya fattade tycke för köket så jag antar att om dom blir av med henne sen så är det där dom ska leta först! :)
Innan i veckan så försökte jag mig på att ta lite bilder som vi skulle kunna göra julkort av. Jag borde ju insett att mina barn inte kan vara allvarliga på kort och definitivt inte när dom är tillsammans. Här är några av bilderna som blev tagna!






Jag hoppas att dom har världens snabbaste bredbandsuppkoppling i himlen så att du såg Maya idag mamma!! Hon var så fin och så duktig när hon stod där och sjöng inför alla!

Inga kommentarer: