tisdag 27 januari 2009

Trött och sleten

Igår hade vi en stor redovisning om religion. Dessutom skulle vi redovisa i kyrkan. Jag vet inte om det var platsen som var lite "skrämmande" eller om jag bara är inne i en svacka just nu för jag var så nervös och inte ett dugg nöjd med det jag åstadkommit.
Redovisade gjorde jag iaf och jag fick jättebra feedback! Kändes så skönt. Karolina sa att det var behagligt att följa min berättelse och att jag skapade en mysig stämning i kyrkan. Blev jätteglad!
Hoppas det vänder lite nu det här motiga.
Idag har det mest varit flams i skolan men jag ska ta nya tag imorron jag lovar! :)

Ikväll har vi bara ätit gott och umgåtts. Min älskade lilla Maysa är så rolig och har så mycket bus för sig. Jag vill bara krama och krama och pussa på henne.. tyvärr hade mormor tagit alla pussarna och kramarna så hon var lite snål med dem. Fick dock två stora kramar och pussar innan hon skulle sova. Naturligtvis var det pappas tur att natta ikväll igen. Ny fas hon kommit in i. Bara pappa som gäller när det är kväll! Lite gulligt! :)

Nu är klockan nio och jag har försökt väcka min kära make flera gånger. Nu får han sova kvar där uppe för natten! Imorron bitti kommer jag att få skäll för att han sovit med kläderna på och snuset inne.. suck.. men men.. Ger mig hundan på att han sover på min sida oxå och dreglar ner min kudde! :S

Avslutar med kvällen dialog mellan mig och min dotter:
-Vad har ni gjort på dagis idag?
-Ätit (samma svar varje dag)
-Vad har ni fått för mat?
-Geggamoja!
-Geggamoja???
-Ja.. det var inte gott mamma! :)

/Monica

1 kommentar:

Eimi Thorén sa...

maya is way too funny, i love her conversations! been great talking to you guys a bit. we miss you so much. congrats on the good feedback from school, i knew you would do good, you are just built that way! big hugs from us, we are off to indoesia tomorrow. toez