torsdag 1 januari 2009

Gott nytt år!

Så har då födelsedagsfirande och nyårsfirande kommit och gått. Känns helt okej.
Hade först en lugn födelsedag med bara mamma och Lina som kom förbi en sväng. Maya var lite hängig så det var väl att det blev lugnt.
Jag fick jättefina blommor av Lina och ett ljus med ljusbricka och fina servetter skickade av Affe och Stina.


Hade bett mamma att inte köpa nåt. Jag önskar mig inget speciellt just nu mer än en crosstrainer och det är lite för dyrt att köpa som present så.. :)
Hon hade iaf kakor med sig och det uppskattades lika mycket!

Nyårsafton var även den lugn. Jag fick inleda med en skön sovmorgon och sedan promenerade vi till affären och handlade det sista.. dvs det jag hade glömt dagen innan.
Lina kom över på eftermiddagen och vi lagade mat. Tagliatelle med kycklingi mango chutneyröra.
Gott!
Massa gott vin blev det till.

När Maya hade däckat för kvällen så spelade vi lite spel. Värsta språket. Kul men svårt! Fråga min man vem som vann?! :D

Lite Notting hill och lite mer vin innan alla rakteter brann av. Fint men rökigt och jag fick nåt hårt i skallen! :) Maya sov som en gris och missade alltså raktererna i år oxå. Seven var lite stirrig men inte rädd så det var ju skönt!

Väl inne igen så somnade jag i soffan så vår stackars gäst kände sig tvungen att gå hem. Ohyfsat! Tur att hon känner mig så väl! :)

Nu är det nyårsdag.. jag är bakis.. och det är jättefint väder ute. Ska försöka ge oss ut lite och njuta av att se solen!

Gott nytt år på er allihop! /Monica

Inga kommentarer: