lördag 24 januari 2009

Ser korsriddare i kors..

Sitter här i senan kväll och försöker plugga. Tom skulle ta Maya med sig och ge sig ut på äventyr idag så jag kunde plugga i fred några timmar.. men det blev inget med det..
Att plugga när Maya är i närheten är lönlöst så jag fick allt spara det till nu ikväll. Och nu ikväll är jag TRÖTT!

Har iaf suttit och samlat ihop en massa fakta! Ska försöka få ihop något av det imorron och sen träna träna träna på måndag förmiddag. Har jag tur så sitter faktan där vi det laget och då kan jag följa med Frida och Åsa och simma men annars får jag väl begrava näsan i blocket till skolan börjar!

Vi har varit hemma idag med en liten avstickare till förmedlingscentralen bara. Vi var ute en stund men det är så surt i gräsmattan att man knappt kan röra sig utan att man blir alldeles lerig. Inget kul!

Jag har försökt få Maya att tycka om tecknade filmer men hon är så inne på sin Molly Mus och sin Totte att hon vägrar se något annat. Dom är ju oxå tecknade så jag förstår inte skillnaden. Vi satte på Björnbröder men hon tittade bara lite sporadiskt. Tror det är för svårt för henne att förstå än så länge!

Imorron kommer Anki och Malin hit för att fira min födelsedag i efterskott. Mysigt! Saknar dom!

Jag har önskat mig "Människohamn" av John Ajvide Lindkvist och det tror jag att jag får oxå. Har snöat in lite på hans böcker! Han skriver så fängslande.

Idag har vi oxå pratat med Eimi, Thomas och Zoe via skype! Jättekul! Maya och Zoe har "pratat" och vinkat till varandra! Tror dom saknar varandra dom små!

Jag saknar Eimi oxå så jag längtar tills om två månader när dom kommer hem igen!
Kul att ha lite koll på att dom mår bra iaf! :)

Nu ska jag stoppa undan böckerna för ikväll och hoppa i säng med min man.. (låter snuskigare än vad det förmodligen blir eftersom vi är trötta båda två :))

Natti natti/Monica

Inga kommentarer: