måndag 19 januari 2009

Nattning- skrattning!

Ikväll hade jag och Maysan en sån mysig stund tillsammans när hon skulle sova. Annars har vi haft kaos här om kvällarna ett tag. Maya har fått för sig att bara pappa ska natta och när sen pappa har läst färdigt så skriker hon efter mig. Om vi då säger åt henne att idag är det mammas tur så går det bra tills sagan är läst sen skriker hon efter pappa. A loose-loose situation kan man säga!

Ikväll jobbar då pappa till sent så det fanns inga alternativ även om Maya försökte att får mig att gå med på att det var pappas tur.
Vi gick upp och la oss och valde ut "Benjamin från knopp till tå" som godnattalster.
Boken går i stora drag ut på att en fjäril flyger runt och sätter sig på Benjamins olika kroppsdelar, bl a rumpan. Maya tycker att det är hejdlöst roligt att fjärilen sätter sig på rumpan så på följande sidor så spelade det ingen roll vilken kroppsdel det skulle vara.. hon sa rumpan ändå.. :)
Hon skrattade så det kluckade i hela ungen och jag skrattade så tårarna rann. När vi hållt på så en stund så släckte vi lampan och låg sen och pratade om dagen en stund innan hon vände ryggen till mig, la min arm om sig och somnade på fem röda..

Jag känner mig så lugn och tillfreds ikväll. Så skönt att lippa konflikter!

När jag kom ner efter nattningen satte jag mig och mejlade till den amerikanska tolktjejen jag fått kontakt med på facebook. Vi har ett arbete om döva i Usa och hon har lovat att svara på lite frågor och att sätta mig i kontakt med döva over there! Spännande!

Nu kommer snart min make hem och vi ska titta på idrottsgalan. Heja Zlatan! :) (vet inte om han är nominerad till något men heja honom iaf!)

Kramar från Tyringe/Monica

2 kommentarer:

Eimi Thorén sa...

halloj fran malaysia.
nu har hela tykon akt hem. och ve o fasa farfar tog zoes sista napp med sig!!! gissa vad hon pratar om nu sa att oronen bloder... kul att lasa hur ni har det. er skype kontakt har vi inte kan bjuda in os igen. ringde precis till er men ingen hemma. vi e uppe ett tag till. far se vem som ger med sig forst om nappendramat...

Familjen Österström sa...

Åååååååååååh.. missade jag er!!! vi har varit hos din mamma och pratat religion!!! :D WHAT???
jättetrevligt!
saknar er som fan!
mitt skypenamn är monica.osterstrom
jag sökte upp er innan men tog bort det igen och nu hittar jag inte.. så du får försöka hitta mig!
hoppas vi hörs snart igen!
kramar