tisdag 30 juni 2009

En bra dag till slut ändå..

I morse vaknade jag och mådde pyton. Magen var i olag och jag hade världens huvudvärk. Ringde till jobbet och sa att jag inte kom idag. Lämnade Maya på dagis och åkte hem och bäddade ner mig i sängen igen.
Lina och barnen sov här, dom tältade i vår trädgård, och jag tror att jag skrämde Lina lite när hon upptäckte att jag var hemma.
Piggnade till framåt middagstid och var ganska okej när Maya och Tom kom hem.
Maya hade tid hos tandläkaren klockan kvart över två så vi hann knappt landa här hemma allihop förren vi skulle iväg igen.
Maya var jätteduktig hos tandläkare Anna. Tänderna räknades och borstades och Maya fick både tandborste och klistermärke. Hon var jättestolt! :)

Efter besöket på folktandvården åkte vi till Möllerödsjön och badade. Maya var överlycklig. Hon hoppade och plaskade. Ett riktigt vattendjur är hon! Tyvärr var vattnet riktigt ordentligt mögigt så det var inte så kul att bada där. Får bli nån annan badplats resten av sommaren!

På väg hem och på väg upp på motorvägen säger Maya plötsligt:
-Mamma, jag måste bajsa!
-Du får hålla dig! Vi kan inte stanna här.
-Ska jag hålla mig?
-Ja det måste du. Du får hålla dig tills vi kommer hem. Knip hårt!
Paus en stund och sen:
-AJ, mitt ben. Mamma jag vill inte hålla mig hårt!!! Kan jag hålla lagom?

Sötnos! :D

Nu ska jag se om tvn vill hålla så jag kan titta på "halv åtta hos mig". Åskan går här.
Ja just det.. När jag nattade Maya så kom en rejäl knall:
-Vad låter???
-Åskan!
-Oscar???????
Oscar är favoritkompisen på dagis! :) Nog för att han är busig men så busig är han nog inte va?!

Ha en skön kväll
M

1 kommentar:

Malena sa...

haha
Så söt hon är :)