söndag 28 juni 2009

Tuff men rolig vecka!

Har inte skrivit så mycket på sistone. Har fullt upp att bara hinna och orka med vardagen. Jag har fått sommarjobb i hemtjänsten. Trodde att jag skulle gå till jobbet och bita ihop och tvinga mig igenom dagarna men jag tycker det är hur kul som helst! :) Skönt!
Har lagom goa dagar. Jobbar som längst till 14. Inget betungande direkt men oj vad mycket nytt att lära sig och komma ihåg. Helt slut om kvällarna.

Kvällarna ja.. då har jag och Maysan varit ensamma eftersom Tom har jobbat kväll. Maya har varit på sitt bästa humör (NOT) och vi har varit gråtfärdiga båda två innan hon väl somnat.
Kan inte annat än tänka på hur det blir när det kommer en liten till. Hoppas Maya har jobbat av sig värsta trotsen då!
Just nu är det mycket skrika och gapa och göra tvärtemot!

Helgen har varit härlig här! I fredags kväll kom Lina och Rickard hit och grillade. Tom var iväg på jobbefest så han grillade på sitt håll.
Varmt och skönt var det och vi firade Lina som tagit examen!

Igår åkte jag och Maya hem till mamma och vi premiärbadade i Ivösjön. Maya badade, mormor jagade och mamma stod och skrek: ååååh va kallt det är!!! :)

Idag har jag och Maya umgåtts med Eimi och Zoe och sen har vi grillat här hemma. Pappa har klippt gräset och häcken. Vi har varit och handlat också. Tom behövde nya sandaler.
Nu håller jag på och kokar pasta för jag ska försöka göra smarrig pastasallad som min handledare i veckan, Tommy, har gett mig tips om! Hoppas den blir kanon!

Snart läggdags för mitt älskade barn och sen ska min man offra fotbollen för att titta på film med sin fru! HAN OFFRAR FOTBOLLEN!!! Fattar ni hur stort det är?!!? :D

Ha en bra vecka alla
M

Inga kommentarer: