söndag 7 juni 2009

Veckan i sammandrag! :)

Den här veckan har innehållit mycket! Det har varit både regn och solsken om man ser till vädret och det har varit både upp och ner om man ser till mina humörsvängningar också! :) Min stackars make vågar snart inte stoppa huvudet innanför dörren här hemma.

I tisdags skulle vi till Ven på en heldagsutflykt med skolan men jag fick vända i Röstånga för att jag höll på att svimma. Var så ledsen för att jag missade men hade inget val.

I onsdags var vi ledig så då kom Sarah och Anton och hälsade på. Jätteroligt att träffa dom igen. Var nästan ett år sen sist!

Vi har hunnit med lite trädgårdsarbete mellan skurarna! Tom har gjort ett hästjobb med alla stubbar, vinbärsbuskar, komposthögar, kantstenar mm som han har dragit bort! Det blir jättefint men ska man verkligen göra så här mot sin fru????? :D


Maya tog tillfället i akt att få sig några turer i rullebören! Att hon blir skitig det bryr hon sig inte om! Hon passade på att sitta tätt intill sin pappa när han ryckte kantsten. Hon hade en spann och däri samlade hon tusenfotingar, gråsuggor och daggmaskar. Mindre trevligt tyckte mamma!


Skolavslutningen avklarades i fredags. Skratt och tårar! Trevlig musik i kyrkan och supergod varmrökt lax-middag på skolans bekostnad! Underbart! Nu är det sommarlov! :)

Lördag förmiddag tog jag och Maya tåget till mamma och sen gick vi alla tre tillsammans för att fira Sveriges nationaldag på Ifötorget i Bromölla. Maya fick en flagga och en klubba av kioskgubben. Hon viftade glatt med flaggan och sa: Sverige Sverige! :) Inte hjälpte det i landskampen mot Danmark senare på kvällen men söt var hon!
Efter firandet svängde vi inom en Thaimatsvagn och köpte god mat som vi avnjöt hemma hos mamma sen.

Idag söndag kom Tom och hämtade oss hos. Vi var hos Jerry och Carina och fikade. Jerry fyller år imorron. Maya lekte med Oliver och hade jättekul!
På väg hem somnade hon gott i bilen och jag och Tom fick rösta i omgångar!

Efter att ha haft håret i flätor ett dygn så blev Maya så här fin! Som en liten ängel! Helt underbar!

Maya och mormor hann med lite surfande också innan vi åkte hemåt. Dom tittade på Emil och allt möjligt annat på youtube! :) Hur kul som helst att se dom!

Nu är det söndag kväll och jag har en nästan orörd vecka framför mig! Introdag på jobbet på tisdag och trevligt fikasällskap på onsdag. Grille på lördag. I övrigt! Bara vila! Ska bli så skönt!

Hoppas på en trevlig vecka för alla
M

1 kommentar:

Anneli sa...

Cool bild med mormor sånt du borde skriva ut kommer ju va hur kul som hellst att ha sen!!! =) Hoppas du snart mår bättre med yrseln!

Kram