onsdag 25 februari 2009

Pussig unge :)

Idag har Maya varit på pusshumör. Jag vet inte om det är Upsy Daisy som har smittat av sig. Det är en färgglad tygfigur i "Drömmarnas trädgård" som går på svtB varje kväll halv sex.
Maya är såld på det programmet som egentligen är ganska hjärndött men åtminstonde inte skadligt! (Om nu inte någon lagt in något mystiskt subtilt meddelande så att alla barn växer upp och blir satanister eller nåt)

Hur som helst så höll hon på att pussa omkull sin dagiskompis Noel idag när jag hämtade henne. Han hade inte en chans att värja sig men det såg inte ut som om han tyckte det var helt oangenämt heller.

Senare ikväll så kom Lina hit och fikade en stund. Då "anföll" Maya henne och startade pusskalas! :) Som tack för alla pussar så läste Lina saga och det är ju nåt som Maysan gillar så jag tror att hon gillade bytet!

Jag har handlat lite grejer till Maya på tradera. Var i Hässleholm och hämtade det ikväll eftersom säljaren bor där praktiskt nog.
Bl a har jag köpt en rosa jacka med huva i nåt grovt canvastyg. Maya blev helt frälst, både i den och i en jeanskjol. Hur yttrade sig då denna frälsning.. Jo i gap och skrik och stora tårar så att vi till slut gav med oss och lät henne somna med den munderingen. Jag lyckades dock få av henne jackan sen hon somnat men jeanskjolen är på ovanpå pyjamasen! Supersnyggt! :)

Förutom fikabesök, tårar och tradera så har jag spenderat kvällen med att öva på Flodhästen. En saga som vi fått i uppgift att översätta från svenska till teckenspråk och som ska filmas in i morron! Puh! Det var nåt att bita i! Kul men klurigt! :)

Nu har jag slut på smileysar!
Natti natti :)
(ooops en till)

Oj glömde.. Måste få berätta om Mayas funderingar kring livet och hur allt fungerar. Hon pratar mycket om vad man kan och inte kan göra. Ikväll var det affären hon funderade på. Vi var på Maxi och handlade böcker på bokrean nämligen. Hon började som vanligt med att säga:
-Maya får följa med till affären!
-Ja det får du!
-Mamma får osså följa med.. och pappa osså.. mormor osså.. sandrabritt osså.. seven osså?
-Nej Seven får inte följa med i affären. Tänk hur det hade sett ut. Han hade ju ätit upp allt som finns. Korvar och sånt.
-Maya kan lägga korven i vagnen... då kan inte Seven ta den! :)

Inga kommentarer: