söndag 22 februari 2009

Födelsedagsfirande i efterskott

Dagen idag började fantastiskt med en gosig Maysa på bra humör och för mamma.. en sovmorron! :)
Efter att ha väckt mig med en mysig morronkram så körde maken och handlade frallor som vi sedan mumsade i oss med lite kall o´boy.
Vi duschade och klädde oss och körde sen till Kävlinge för Toms styvpappa Sven fyllde år i fredags. Vi köpte med oss en bukett tulpaner och ett par trisslotter. Dom brukar han ha tur med! :)

Väl på plats så bjöd svärmor på goda biffar, stekt potatis och min favorit.. stekta morötter! :) mumsigt!
Kaffe och tårta blev det oxå.

Maya fick en hel trave med jättefina böcker som Tom fått när han var liten. Där fanns snövit, bockarna bruse, guldlock mfl.
Jag blev så glad! Dom ska jag spara tills hon är redo att läsa lite längre sagor.. sen ska vi njuta! Är så glad att Maya älskar att läsa lika mycket som jag!

När vi körde hem så somnade Maya nästan i bilen så vi gick direkt upp o la oss! Jag har spenderat kvällen vid laptopen framför teven och Tom har suttit vid den vanliga datorn och tittat på schack/film.
Umgänge i familjen Österström! :D

Nu ska jag snarka för imorron är det dags för skola igen och nya tag!
Natti natti

ps. Jag hoppas att jag snart hör av Eimi. Thomas berättade att hon var jättesjuk och jag är så orolig för henne! Hoppas innerligt att hon mår bättre snart! Saknar henne jättemycket! ds.

2 kommentarer:

Malena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malena sa...

Men det var ju sjutton! Jag skrev ju en kommentar men den ville inte komma in!
Kanske du ser den ändå ;P
Jag skrev iaf att du har en fin blogg och att du är bra.
Krama