tisdag 2 december 2008

Kortis

Min lilla älskade dotter är så klok! Hon har såna härliga funderingar och fantasier. Är så kul att lyssna på henne och titta när hon leker!
Även om jag kan bli alldeles galen när hon lägger armarna i kors, blänger under lugg, trutar med underläppen och bestämt säger: JAG VILL INTE! så är hon ju så gudomligt söt så man kan pussa sönder henne! :)
Sen är det så klart både för- och nackdelar att man hör sig själv i hennes uttalanden! :) Kan säga att ikväll hörde jag en trött och sliten mamma eka i hennes konversation med dockan.
Vi var på toa efter duschen och naturligtvis skulle dockan oxå duschas och sen skulle tänderna borstas.. även på dockan. Hon klättrar ner från sin pall, tar upp dockan och säger, med myndig basröst:
-Kom, borsta tänderna dockan.. Jo du måste borsta tänder.. gapa nu.. gapa sa jag! Inte bråka dockan! :)

I morron ska Maya följa med mig till skolan och sen ska vi köra till mormor. Maya ser fram emot båda delar. Blir roligt mamma, roligt med mormor säger hon!

Jag frågade förresten henne igår vad hon skulle önska sig av tomten och svaret blev självklart:
-julklappar!


Ha en bra vecka alla!
/Monica

Inga kommentarer: