fredag 12 december 2008

Gräsänkeblues!

Det är freeeeedagkväääääll... o mitt huvud känns så tuuuuungt!
I kväll är min käre make i Malmö och spelar schackturnering. Han blir borta till söndag och visst känns det tomt utan honom men samtidigt så är jag så glad att han kunde åka. Han har missat två år i rad nu pga mig så jag ville verkligen att han skulle kunna åka iväg!
Jag och Maya ska försöka roa oss på egen hand. I morron ska vi till dövföreningens luciafirande. Det ska bli jätteroligt!
Har tecknat luciasången med Maya ikväll och hon är så duktig!
På kvällen tänkte vi tjata med oss Lina hem så vi kan laga lite mat tillsammans. Tror det ska gå faktiskt! Kanske nån bra film också senare?!

Söndag ska Lina iväg och göra färdigt sin tatuering och jag skulle gärna vilja följa med men med det snörika väglaget så blir det nog svårt att tjata hit min kära mor som barnvakt! Hon är dessutom lite krasslig så hon behöver vara hemma och vila sig så hon orkar med vår invasion på julafton! :)

I eftermiddags var vi uppe hos Eimi, Thomas och Zoe för att säga hejdå. Dom åker på söndag och blir borta till mars. Kommer som vanligt att sakna dom så in i bombens! Fick låna webkamera och litet headset så vi ska kunna prata med varandra på skype! Kanon! På så sätt kan flickorna följa varandra trots att dom är så långt ifrån varann.

Nu är det snart jullov och jag känner att jag verkligen behöver det! Ska bli så skönt att vara ledig och bara göra det man känner för just den dagen! Tom brukar också vara ledig men i år ska han jobba en del. Får passa på att njuta av varandra på de röda dagarna dock!

Den här terminen i skolan har gått så himla fort. Det har varit supertufft men samtidigt så förbaskat roligt! Är så glad att det går så bra som det gör!

Var på uppföljande hälsokurva på viktgruppen också igår. Hade minskat 13 cm runt om! Dessutom gått ner lite till. Är så glad för det. Alla prover var bättre än i höstas också så det syns ju på pappret att det går bra för mig. Härligt!

Ikväll ska jag lägga mig jättetidigt. Jag är rejält sliten och jag vet ju att det inte finns nån gubbe att sparka ur sängen i morron bitti när Maya vaknar! :)
Ha en bra kväll/Monica


Lycka till min älskade!

Inga kommentarer: