tisdag 16 december 2008

Jordbävning

Ja just det! Jordbävning i lilla Skåne!!! Och jag sov mig igenom.. Jag som vaknar så lätt i vanliga fall. Maya kom in till mig strax efter så hon kanske vaknade av det men jag har inte hört ett dugg eller kännt!
Seven sov oxå när vi kom ner och man tycker att han borde ha reagerat. Hundar brukar ju känna sånt på sig!
Lina berättade att där hade en ruta spruckit och en blomkruka ramlat i golvet och katten var galen.
Vi har varit i Köpenhamn idag med skolan och alla där hade vaknat av skalvet.
Hoppas det inte händer igen. Tycker det är lite obehagligt!

Köpenhamn ja. Idag har vi varit på julmarknad på Tivoli och efter det var vi på en utställning som heter Bodies. Folk som har donerat sina kroppar visas nu upp både hela och i delar för att vi ska kunna se hur kroppen ser ut både inuti och utanpå. Intressant men lite småäckligt! :)
Roliga fakta fanns iaf.
* Om alla muskler i kroppen jobbade tillsammans samtidigt så skulle vi kunna lyfta tio ton.
* Kvinnors hjärna väger 2,5% av kroppsvikten medan männens bara väger 2%.

Var väl det jag visste! :)

Nej nu ska jag gå o lägga mig. Är lite stel i nacken efter att ha suttit och sovit på bussen hem.
Kram o natti natti /Monica

Inga kommentarer: