lördag 13 december 2008

Sankta Lucia

Halv sju i morse vaknade jag av en varm och mjuk arm som lades om min hals. En nyvaken Maya är det mysigaste som finns. Hon kom in till mig vid tre i morse och sov sen vidare hos mig. Skönt med lite sällskap i sängen nu när Tom är iväg. :)
Vi var hemma och latade oss hela förmiddagen och vi var också ute en stund i trädgården och kastade snöboll och jagade varandra. Kallt men mysigt!

Vid ett kom Lina och hämtade oss och då blev det total kaos! Seven smet och jag fick jaga honom runt halva kvarteret. Linas bil gick bara att öppna förardörren på så vi hade ett himla sjå innan vi fått in bilstol till Maya och oss själva i den! Många skratt blev det för det måste sett alldeles galet ut! :)
Vi körde sen till Dövas förening i Kristianstad och tittade på ett tyst luciatåg. Ovant men mycket vackert. Maya träffade Milla och de två lekte och busade en stund. Till slut var Maya helt övertrött så vi skulle ge oss hemåt men just då kom ju TOMTEN! Maya var helt fascinerad. Hon fick en godispåse. Tänk att tomten var ute och kollade om barnen varit snälla trots att vi inte hade öppnat alla luckorna i julkalendern!!! Otroligt! :)
Att sen tomten var döv tyckte hon inte spelade någon roll. Hon sa blygt tack i alla fall!

Väl hemma så lockade vi Lina att hjälpa oss göra hemmagjorde pizza som vi sedan avnjöt tillsammans. Maya var på riktigt teaterapa-humör och underhöll oss kungligt! Vi skrattade så tårarna rann alla tre.
När Maya somnat så skulle jag och Lina titta på Sex and the city men när Lina hade somnat för säkert tredje gången så skickade jag hem henne i säng! :) Får bli filmtitt en annan gång.

Själv ska jag bara slappa ikväll. Titta på vad tv-utbudet ger och sen lägga mig tidigt.

Imorron kommer min älskade man hem. Hoppas allt gått bra nere i Malmö. Han ringde hem i förmiddags och då var han så där nöjd men mycket kan ju ändras när det är många matcher på en dag. Håller tummarna iaf!

Natti natti alla goa! /Monica

Inga kommentarer: