lördag 29 november 2008

Helg helg helg

Lördag kväll och jag sitter här lite besviken och trött. Har precis varit i Malmö för att titta på tyst teater men när vi väl hittade dit (inga skyltar eller nåt någonstans) så hade de låst dörrarna. Vi var två minuter sena. Inte bara vi heller. Var en döv kille som oxå försökte ta sig in. Blev så arg och ledsen. Vi satt sen i en och en halv timme på en pizzeria runt hörnet och fördrev tiden tills de andra var klara. Lina skulle ju åka med mig hem så jag var tvungen att vänta in henne..
Känns meningslöst.. köra så långt när jag egentligen hellre ville vara hemma... lite bitterfitta är jag allt ikväll! :)

Kvällen igår var mycket trevligare. Var bjuden till Magdalena på Sexparty. Första gången för mig. Åkte dit tillsammans med Lina och vi hade en riktigt trevlig kväll. Vi tittade på alla möjliga knasiga saker, åt jättegod mat som Magdalena fixat och vi skrattade och skrattade. Tecknade oxå en massa. Kanonkväll!

I morgon ska jag och Eimi och flickorna åka till Ullared och handla julklappar. Tom är jätteglad för att Eimi ska åka med.. det betyder nämligen att han slipper! :)
Skönt att försöka hitta julklappar i tid.. jag tillhör nämligen dem som springer på Maxi på julaftons förmiddag och köper diverse trisslotter och chokladkartonger bara för att jag glömt eller missat att handla till någon eller några. I år ska det bli ändring! :)

Nu sitter jag här och tittar på mina fina adventsljusstakar. Första advent är höjdpunkten på hela vinterhalvåret för mig. Jag älskar när vi får sätta upp ljus i fönstren. Vi har druckit lite glögg här ikväll oxå och haft det mysigt! Var en skön avslutning på en dag som började med migrän.
På onsdag ska jag börja behandling mot migränen med akupunktur och zonterapi! Spännande!

Nu ska jag hoppa i säng tror jag.. Helgens tack går till:
*Tjejerna på festen i fredags och till Magdalena för all god mat och en trevlig inbjudan!
*Tjejerna som hjälpte mig att fördriva tiden på pizzerian ikväll.
*Eimi som följer med till Ullared.
*Mamma för att hon alltid tänker på mig först!
*Lina för att hon är en sån fantastisk vän!
*Maya och Tom för att dom är bäst! :)

Puss o kram/Monica

Inga kommentarer: