söndag 9 november 2008

Fars dag

Idag är det fars dag och min käre make fick inte sovmorgon! Hemska fru! Han fick dock välja om han ville ha lördag eller söndag och valde själv lördag så lite får han skylla sig själv! :)
När alla hade vaknat och duschat och klätt sig så körde vi till Bromölla för att lämna Maya och Seven hos mormor. Maya har för mycket spring i benen för att följa med på något speciellt så hon hade det bättre hemma med favoritmormor! :)
Jag och Tom åkte till Karlshamn och Kreativum. http://www.kreativum.se/
Jätteroligt. Vi blev barn på nytt och testade massor av olika experiment, lekar och tester. Dessutom har dom en av Sveriges tre megadomebiografer. Vi satt i en liten biosalong och såg "Havens vulkaner" över hela taket. Häftig upplevelse men tyvärr tråkig film. Fru Österström somnade sin vana trogen en stund.

Efter Kreativum ringde vi hem till mormor som satte på potatis. När vi kom dit så stod en härlig middag framdukad. Potatis, fläskfilé, sås, grönsaker och så min absoluta favorit.. stekta morötter! Mumsigt!
När maten hade smält i magen en stund så badade jag och Maya i mammas badkar. Brukar passa på eftersom vi inte har något själv.
Det är alltid supermysigt och både jag och Maya tycker lika mycket om det båda två.

Lite välling till Maya innan hemfärd och sen somnade hon så gott i bilen. Bara o bära upp henne o stoppa om henne när vi kom hem!
En bra dag och gubben är nöjd! Härligt!
På Kreativum kunde man ta ett foto och mejla till någon. Vi mejlade till mormor och Maya och vidarebefordrade det sen hit. Kolla vilka skönheter! :)


Inga kommentarer: