lördag 15 november 2008

Allmän oreda!

Nu när mer än halva helgen har gått så kan jag titta tillbaka på ett par dagar som varit ganska långa och trista.
Började känna mig förkyld och hängig i onsdags. Inte undra på att jag satt och somnade på svenskalektionen. Vi såg på "Flyga drake" och jag kunde bara inte hålla mig vaken. Lite pinsamt men alla i klassen känner mig vid det här laget! :)

I torsdags stannade jag hemma från skolan och fick sova en stund på morronen. Kände mig allmänt trött och tung i huvudet. Asade mig iväg till viktgruppen och det var bra. Man får alltid så mycket energi och livsglädje från det gänget! Orkade inte vara med och testa boxen men satt med och tittade iaf. Såg så himla roligt ut. Fick prova ett par svingar mot sjukgymnasten innan min ork tog slut och jag körde hem.

Fredag spenderades i sängen och soffan. Sov hela förmiddagen för Tom var gullig och gick upp och tog Maya. Han lämnade sen henne på dagis och Eimi hämtade henne på eftermiddagen och slutligen så körde Thomas henne hem igen vid sjutiden på kvällen. Tillsammans såg mina nära och kära till att jag fick sova bort det mesta av förkylningen. Den kom liksom av sig! Tack tack tack!!!
Fick dessutom ett litet uppiggande besök. Åsa kom inom med en väska jag skulle låna till resan nästa veckan plus lite papper om praktiska saker på vägen. Vi satt och skvallrade ett tag också och det piggade upp mig. Puss-Åsa! :)

Idag vaknade jag och kände mig mycket piggare. Gick upp med Maya vid sju så Tom fick sova vidare. Vi hade en mysig morron men vid strax efter nio var min energi slut, så helt borta är nog inte förkylningen iaf. Jag väckte Tom och fick mig sen ett par timmars sömn innan det var dags för brukshundklubben och avslutningen där.
Ett jäkla väder var det men vi lekte lite med hundarna ute och sen grillade vi korv och åt inne.
Mysig avslutning och jag hoppas på att kunna fortsätta i vår sen om dom bara lägger träffarna på helgen. *Tumme hållen*

Efter klubben så hämtade vi släp och skulle köra hem och lämna Seven. Jag glömde nämligen att skriva att vår spis la av i tisdags. Jag blev helt nedslagen. Vi har inte råd att köpa ny spis just nu. Frågade Ivan lite på skoj om inte han hade någon spis på lager och det HADE HAN! :) Gullegubbe!
Den skulle vi hämta ikväll.
När vi körde hemom med Seven så kom vi helt plötsligt inte in i bakluckan! Något hade hänt. Någon säkring eller något. Eftersom vi haft sånt problem med att få Seven att bli i bakluckan trots diverse galler o grejer så hade Tom spännt fast grejerna ordentligt. De fick vi alltså inte upp! Typiskt!
Seven fick då helt sonika följa med till Önnestad. Iväg for vi med en sovande, bajsluktande unge, en trött hund och en irriterad man.

In till Ivan for vi. Jag tecknade att Tom behövde en ficklampa och sprang sen in för att byta på Maya. Växlade några ord med hemmavarande barn, ojade lite över sjuk Milla och gick sen tillbaka ut för att tolka lite mellan Ivan och Tom.

Till slut var vi så hemma igen med spis och familj. Fällde säte och grejer för att få ut hunden och efter lämning av släp så kunde vi äntligen däcka ihop i soffan.
Eller.. jag och Maya iaf.. Tom skulle byta säkringar men det visade sig att jag köpt fel sort så han får fixa det imorron!

Puh.. nu är det iaf kväll och jag ska snart i säng. I morron gäller packning och tvättning inför sverigeresan! Ska bli kul men ser inte fram emot att lämna mitt barn i fem hela dagar! suck.......

Håll tummarna för att allt ordnar sig! /Monica

Inga kommentarer: