tisdag 4 november 2008

Flams och trams

Usch idag har inte varit en seriös dag för mig i skolan. Jag hade dels glömt allt vad läxor heter och dels var jag så trött på eftermiddagen att jag bara skrattade och larvade mig.. gamla människan! :)

Vi har diskuterat Sverigeresan idag. Ska bli himla skoj men samtidigt så VILL jag INTE vara ifrån Maya så länge som en hel vecka!
Missar massor om jag inte följer med så jag får bita ihop. Vet att det funkar bra. Gick ju bra när vi var i Paris för det var så mycket att göra så man hann inte med att tänka så mycket på hemma. Hade ett foto med mig oxå som hängde bredvid min säng. Gullungen min!

I maj var vi ju i Paris. En stor stad med mycket människor. Jag är ingen storstadsmänniska så jag längtade mest hem. Var jättekul att se alla stora grejer.. Eiffeltornet, Louvren, Versailles.

Ingen stad jag längtar tillbaka till dock!
Tänkte lägga in några bilder från resan iaf.

Håll till godo!/Monica







Här är lite bilder från Eiffeltornet, Les Catacombes och Pere La Chaisse.
Vi hann också med att larva oss en del. Här är bilder på mina två lärare Mats och Sara samt min kära rumskompis Frida som blev lite love love i en servitör.. eller om det var han som.. hmmm... :)
























Hmmm.. det blev ett jättelångt tomrum här när jag försökte spara bloggen. Förmodligen för att jag är jättekass på att lägga in bilder. Får väl fortsätta skriva lite här då.
I morgon ska jag och mina klasskompisar Åsa, Frida och Carla, åka till Jonas i Hjärup. Vi ska göra studiebesök i Svenska kyrkan. Syftet är att när vi väl blir tolkar (vilket vi hoppas att vi blir) så ska vi veta mer om kyrkans uppbyggnad, ledning samt om hur gudstjänster mm är upplagt.
Ska bli så skoj. Har inte träffat Jonas på flera år trots att vi bor så nära. Otroligt men sant!
På torsdag bjuder skolan på Mårten Gås-middag. Jag har aldrig smakat svartsoppa och jag är skeptisk till den men ska bli spännande ändå. Tycker ju om blodkorv så vem vet?!

Nä.. nu får det bli tomrum om det vill eller ej. Jag har inte mer att delge er just nu. Ska ringa min kära vän Eimi och kolla om hon och hennes dotter vill komma hit och fika på fredag för jag och Maya har plötsligt blivit hellediga den dagen! Inte dumt alls! :)



















































Inga kommentarer: