söndag 28 mars 2010

Svirande och kalasande!

Den här helgen har gått i partyts tecken! I fredags eftermiddag tog jag tåget hem till mamma för att göra mig i ordning för tjejträff. -99 läste jag till undersköterska tillsammans med fyra sköna Bromöllatjejer. Vi fann varann och umgicks mycket och körde ihop till och från skolan. Sen när kursen var slut så fick alla jobb och så småningom tappade vi kontakten.
Nu, tack vare facebook, har vi tagit upp kontakten igen och i fredags träffades vi (alla utom en) och åt gott och drack gott och skvallrade om gamla tider och nya tider! Jättekul!
Efter maten gick jag och Kina vidare till Bromöllas inneställe (?) Refill. Det var en pygmépub med ca 7 personer i. Vi hade iaf trevligt! Pratade och drack cider och öl.
Jag sov hos mamma på natten och dagen efter kom Tom och flickorna och hämtade mig.

Lördagen spenderades första halvan hos mamma. Vi bara umgicks och åt tillsammans. Sen körde jag och Maya hem Tom och Anya, klädde oss och körde vidare ner till Löddeköpinge för att fira Sanna som fyllde sju år i fredags. Veronica och Anders har också fyllt år så dom hade gemensamt kalas. Mycket trevligt! God mat och mysigt sällskap med många skratt!
Maya och Linn och hennes kompisar lekte och busade. Sen somnade Maya gott i bilen på vägen hem. Bara att bära upp henne i sängen. Jag gick också och la mig tidigt för jag var lite smått trött sen natten innan.

Idag har Lina varit här och ätit och umgåtts! Tom har jobbat. Jag och flickorna gick till affären en sväng och när vi var på väg hem så började det hagla så vi var två dyngsura och en torr flicka när vi kom hem igen.
Nu värmer vi oss med lite kaffe!

Trevlig helg har vi haft! :)

Inga kommentarer: