lördag 11 juli 2009

Mamsning och födelsedagsfirande!

Idag ska jag och Maya köra till Bromölla och umgås med min mamma. Tom måste jobba och jobba och jobba trots att han skulle ha semester! :S Så trist! Hoppas det är sista rycket nu lördag och söndag!
Jag fick också erbjudande om att jobba men vi har ju ingen barnvakt så det gick inte.
Så istället ska jag och Maya mamsa oss. Dessutom fyller min morbror Affe år idag så vi ska dit och gratulera.
Ska passa på att hälsa på hos min kusin och hans familj också så att flickorna får leka lite.

Igår var en stor dag för familjen Österström. Vi köpte äntligen en ny diskmaskin!!! :) Den var efterlängtad. Vår gamla gick sönder i våras och vi bestämde oss för att det var lyx att ha diskmaskin.. eller som Tom sa:
- Vi har ju redan en diskmaskin men HON fungerar inte så bra! (menade så klart mig.. hmmm)
Hur som helst. Nu har vi en jättefin och skinande vit kompis som bor i vårt kök och besparar oss en massa bråk! Välkommen! :)

Nu ska jag hitta lekekläder och kalaskläder till mitt kära barn och sen ska vi ge oss iväg på dagens äventyr!

Ha en bra helg!
M

2 kommentarer:

Tindranu sa...

Diskmaskinen är min bästa kompis med...!

Lina sa...

Bara älskar att läsa din blogg! Får ofta många goa skratt :-) Är på jobbet inatt och försöker hålla mig vaken. Här är väldigt lugnt...! Då är datorn oumbärlig. Idag har vi (eller rättare sagt Richard) tapetserat min hall. Har aldrig hört honom svära så mkt på en dag ;-) men fint blev det! Ni får komma och titta. Saknar dig!!! Kram