tisdag 7 juli 2009

Helg mitt i veckan

Idag har det känts som helg i familjen Österström. Jag och Tom har jobbat om varann ett tag nu så när vi äntligen hade en eftermiddag ledig tillsammans så passade vi på att göra något som vi brukar göra nån gång varje år.
Vi åkte till hembygdsparken i Ängelholm. Där finns massor av söta djur att titta på och klappa. Maya gillade den här lilla ponnyn.

Det finns också en jättestor lekplats. Så stor att Maya fick ta sig en funderare över var hon skulle börja. Fanns så mycket att välja på. Gungor, rutchkanor och annat skoj.

Bland annat en låtsasbil där man kunde prova på att köra över sin mamma! Jättekul! :)


Såna här gungmojänger gillar Maya. Hon gungar riktigt vilt på dom och skrattar högt!

Hjortarna hade ungar som var så himla söta. Tur att Tom har zoomobjektiv på kameran annars hade man inte sett dem. Dom var skygga.

Små getter fanns det också. Maya var nyvaken när vi kom så hon vägrade klappa men jag var framme och gosade lite. Dom är så söta så man kan äta upp dom! :) En liten flicka matade dom med okokta spagetti och det gillade dom.
För övrigt blev jag kär i en ljuslykta i form av en gapande fisk. Den ska jag köpa nästa gång jag kommer dit! :)
På vägen hem stannade vi och åt och sen skrek Maya hela vägen hem för att jag och Tom inte orkade lyssna på "Mamma Mia" arton gånger i sträck! Suck!
Imorron är det jobb igen!
Ha det gott
M





Inga kommentarer: