onsdag 29 oktober 2008

Mysdag

Idag har jag och Maya haft en härlig dag. Naturligtvis hade jag inte kameran med mig.. det är väl typiskt!
Dagen började med att Maya vaknade i SIN EGEN säng kvart i sju! Kryss i taket! Sen fick jag sovmorgon till halv tio. Underbart. Gullemaken är en pärla!

Jag pratade med Veronica i morse och stämde träff med henne på CenterSyd i eftermiddag för att ta en fika. Skickade ett sms till min skolkamrat Carla för att höra med henne om det fanns något annat barnvänligt i Lundatrakten. Hon och hennes pojkar skulle gå till simhall och bada så jag och Maya packade ihop våra saker och körde ner. Maya sov en stund i bilen på väg ner och det var nog tur det.

Väl nere på Högevallbadet (tror jag det hette) så var Maya lyrisk. Där fanns tre bassänger för barn i hennes ålder och alla hängde ihop och var fulla med djur som sprutade vatten, rutchkanor och annat skoj. Hon var alldeles blå om läpparna till slut men sluta bada ville hon inte! :)
Carla bjöd på lunch hemma hos sig efter badet och vi fick smarrig pastasallad. Kaffe och frukt efter var jättegott!

Efter Lund styrde vi kosan mot CenterSyd och fikade med Veronica. Vi hann inte fika så länge så vi bestämde att hon och flickorna ska komma hit på fredag. Jättekul!!! Kusinerna leker så fint ihop!
Efter en snabbrunda i affären så var vi äntligen hemma hos en jätteglad hund som inte hade gjort nåt inne trots en väldigt lös mage i morse! Duttia gossen! :)
Välling och läggdags med tomtesagor blev det och nu hoppas jag på ännu en god natts sömn!

Natti natti/Monica

Inga kommentarer: