söndag 19 oktober 2008

Helgkul!

Oj vad den här helgen har gått fort! Har inte hunnit blinka knappt och ändå är den över!

Igår var mormor här och fick lära sig veta hut av sitt lilla barnbarn. "Stanna sa jag!" :)
"Fy mormor!" :) Hon vet vad hon vill!
Dock.. barnvaktandet gjorde att både jag och maken kunde gå på brukshundklubben med Seven och det är så roligt och givande. Igår fick han prova att göra lite agility. Han var inte så där jätteintresserad först men efter ett par gånger gick det galant! Zick zack var lätt som en plätt tyckte han!
Kvällen spenderades i soffan med "Journey to the centre of the earth". Helt okej familjefilm men inte den mest trovärdiga storyn kanske..

Idag har vi varit ute och krattat löv. Tom har krattat och jag har öst i tunnan. Maya och Seven har busat. Passade på att jaga runt dem både i trädgården och samtidigt få lite välbehövd motion!
När vi var klara i trädgården var klockan precis lagom för att köra till simhallen. Jättehärligt! Vi turades om att busa med Maya som älskar vatten. Medans jag blev dränkt med diverse plastbåtar och vattenkannor så simmade Tom och sen tvärtom. Underbart!
Man blir så där härligt trött efteråt!
















Ikväll skulle vi koppla av med nya hulkenfilmen men det där är inte riktigt min genre så jag kollar lite skoljobb och skriver här istället.

I morgon är det skola igen. Yippie! :)

Ha en bra vecka! /Monica

Inga kommentarer: